امید و عشق

آموخته ام هرگاه که ناامید میشوم، خداوند با همه عظمتش عاشقانه انتظارم را میکشد، چه امیدی از این بالاتر ....

امید و عشق

آموخته ام هرگاه که ناامید میشوم، خداوند با همه عظمتش عاشقانه انتظارم را میکشد، چه امیدی از این بالاتر ....

خداوندا

خداوندا اگر روزی بشر گردی، ز حالم با خبر گردی
پشیمان میشوی تو از این خلقت، از این بدعت
خداوندا کفر نمیگویم، ولی پریشانم تو چه خواهی از جانم
مرا بی آنکه خود خواهم اسیر زندگی کردی، خداوندا تو مسئولی
تو میدانی انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است
چه رنجی میکشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است

نظرات 9 + ارسال نظر
نازنین یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ق.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
خدا که از خلقت آدم پشیمون نمیشه!چون از اول همه چی ومیدونسته،میدونسته آدما که خودش بهشون احساسه پاکشو داده گاهی توسختیای زندگی کم میارن! اما بهمون امید داشته هرکی رو بیشتر دوست داشته بیشتر امتحان کرده...
همین احساسی که گاهی زندگی رو از آدم میگیره بیشتر مواقع به آدم زندگی میده...حتماشنیدی که میگن خدا وقتی به وجود خاکی آدمی روح دمید خودشو تحسین کرد...شرمنده میشم گاهی که ازوجودم پشیمون میشم وقتی میبینم من یه ذره هم ارزش ندارم وهرچی دارم از اونه وبازفراموشش میکنم خجالت میکشم ولی باز راه خودمو میرم!آقا محمد ما عقل داریم!نداریم؟ خب ببین پس واسه چی خدا مسئوله؟! به نظرم ما خودمون مسئولیم خدابه ما فرصت زندگی داده تاحرکت کنیم تا رنگاروببینیم احساسارو بفهمیم چرا بایدسوت و کور باشیم ومات وتار؟!! احساس خوب راه رسیدن به ایمانه... خدا مهربونیتو شکر ... به هممون فرصت بده انقد به یادت باشیم که آقا محمد بیادته... باورمیکنی حرفات نهایتش به خدامیرسه خیلی خوبه که بهش میگی وفکرمیکنی چون نه من میفهممت نه هیچ آدمه دیگه فقط خودش وخودت میفهمین...

سلام
مرسی
فردا جواب کامنتت رو میدم الان نمیدونم چی بگم

نازنین یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ق.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
خدا که از خلقت آدم پشیمون نمیشه!چون از اول همه چی ومیدونسته،میدونسته آدما که خودش بهشون احساسه پاکشو داده گاهی توسختیای زندگی کم میارن! اما بهمون امید داشته هرکی رو بیشتر دوست داشته بیشتر امتحان کرده...
همین احساسی که گاهی زندگی رو از آدم میگیره بیشتر مواقع به آدم زندگی میده...حتماشنیدی که میگن خدا وقتی به وجود خاکی آدمی روح دمید خودشو تحسین کرد...شرمنده میشم گاهی که ازوجودم پشیمون میشم وقتی میبینم من یه ذره هم ارزش ندارم وهرچی دارم از اونه وبازفراموشش میکنم خجالت میکشم ولی باز راه خودمو میرم!آقا محمد ما عقل داریم!نداریم؟ خب ببین پس واسه چی خدا مسئوله؟! به نظرم ما خودمون مسئولیم خدابه ما فرصت زندگی داده تاحرکت کنیم تا رنگاروببینیم احساسارو بفهمیم چرا بایدسوت و کور باشیم ومات وتار؟!! احساس خوب راه رسیدن به ایمانه... خدا مهربونیتو شکر ... به هممون فرصت بده انقد به یادت باشیم که آقا محمد بیادته... باورمیکنی حرفات نهایتش به خدامیرسه خیلی خوبه که بهش میگی وفکرمیکنی چون نه من میفهممت نه هیچ آدمه دیگه فقط خودش وخودت میفهمین...

سلام شرمنده که دیر جواب دادم حسش نبود
این نوشته اس ام اسی بود که یکی از دوستام فرستاده بود منم خوشم اومد
فکر کنم منظور شعر رو بد برداشت کردین
من مننظورم بیشتر تعجب از عظمت کار خدا بود، بنظرم انسان موجودی کاملا ناشناخته است، شایدم درک بعضی موضوع ها برای ما سخت باشه ولی من اصلا ناشکری نمیکنم!!! درسته آفرینش موجودی با این خصوصیات کاملا قابل تحسینه. اینجوری هم که میگین ما آدما هم بی ارزش نیستیم، خیلی موجودات باارزشی هستیم، چون اگه نبودیم دلیلی نداشت که خدا بخاطر خلقت ما خودش رو تحسین کنه!!!

ضمنا اینجوری هم نیست که بگی خدا هیچ مسئولیتی در قبال ما نداره، چون ما اختیار کامل نداریم که بگیم خودمون مسئولیم، خیلی کارا و چیزایی که میبینیم و برامون پیش میاد خارج از حیطه اختیارات ماست و مجبوریم قضا و قدر رو بپذیریم، واسه همین بنظرم خدا هم تا حدودی در قبال کارای ما مسئوله، البته اون مسئولیتش رو خوب انجام میده میده شاید درک ما پایین باشه که نمیفهمیم.

از خلقتم هم پشیمون نیستم ولی بعضی وقتا دلم میگیره از سختیایی که دارم، این هم از ضعیف بودن خودمه، منظورم از این نوشته هم این بود که اگه خدای جای من بود با این مشکلات چجوری برخورد میکرد، بیشتر هم هدفم پذیرش عظمت خدا و احساس کوچکی در برابر خالقه!!!

این که همه حرفام هم به خدا میرسن بخاطر اینه که واقعا بهش اعتقاد دارم و الان که خیلی تنهام بیشتر بهش نیاز دارم و درکش میکنم که وجودش و در کنارم بودنش چقدر برام لازمه (هرچند بعضی وقتا دلم ازش میگیره چون احساس میکنم بعضی وقتا تنهام میزاره، آخه خدا که نباید با توجه به رفتار ما باهامون رفتار کنه، باید با توجه به لطف و عظمتش باهامون رفتار کنه)

خیلی طولانی شد

نازنین یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام
خوبی؟کجایی؟!
اگه نخواستی جواب نده خیلی مهم نیست!
ولی من یکم نگران شدم امیدوارم دلشورم بی مورد باشه در هرصورت هروقت خوندیش بی خبرم نذار مواظب خودتم باش ...
تأییدش نکنیا! فعلأ..

سلام
مرسی شما خوبین؟؟؟
تو مرام ما نیست که جواب ندیم

یعنی ما اینقدر مهم بودیم و نمیدونستیم، یکی پیدا شد نگرانمون بشه
نگران چی بودین حالا؟؟؟ که من رفته باشم ؟؟(نگران نباش تا حقم رو از این دنیا نگیرم نمیرم)

الان بهت خبر میدم

تایید شد رفت

متاسفم که نگرانت کردم

کوروش دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

سلام محمد جان
نظر اول را خواندم
که بحث شعر پشیمانی خدا ار خلقت نیست
تعجب مخلوق از این خلقت است

نمیدانم . گمانم شعر از کارو باشد بسیار خوانده امش و هربار بیش ازپیش لذت بردم

ممنون از این انتخاب زیبایت

سلام برادر بزرگوار

منم نمیدونم شعر از کیست ولی یکی از دوستام برام اس ام اس داده بود که منم خوشم اومد و گذاشتم

منم با نظر شما موافقم، احساس میکنم نازنین خانم هم بد برداشت کردن (البته با توجه به پستهای قبلیم و مشکلاتی که داشتن حق داشتن)

خوشحالم که خوشتون اومد، خودم هم واقعا ازش لذت بردم


marjan دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ http://marjaniii.blogsky.com/

سلام گلم خوبی ؟
خیلی وقت بود نیومدم بهت سربزنم .
درگیرم این روزا بدجور تو دانشگاه .
امتحان و این حرفا .
اصلا نمیزاره دیگه بیام آپ کنم .
امیدوارم هر جا هستی موفق باشی.

سلام مرجان خانم آبجی گلم
خوبی؟؟؟؟
آره دیگه خیلی وقت بود افتخار نمیدادین

ایشاللا امتحاناتون خوب میشه
فعلا به درسات برس تموم که شد بیا که بترکونی

مرسی عزیزم تو هم موفق باشی و شاد

نازنین دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ http://ehsaseeshgh.blogsky.com

سلام ای بابا اینجا چه خبره؟!
همه ریختید روسر منه بیچاره!
بابا من آدم بدبینی نیستم!ذهنتم نخوندم بفهمم منظورت چیه!
منم نگفتم بدم اومد!!!
منظورم اینه که ما هرچیز باارزشی داریمو خدا آفریده بدون اون هیچ ارزشی نداریم دیگه!؟ خدا به ما ارزش داده!
این حرفتو قبول دارم خدا مسئول هست ولی به اندازه ایی!و ماهم گاهی اشتباهاتمونو میندازیم گردن تقدیر!
درضمن خیلی از ادبیاتم سر در نمیارم!!!
سروکله زدن بامن بی فایدس!
نه که گفته بودی "الان خیلی...." فقط یکم جمله ات دلهره آور بود همین!!!
دور از جونت...
گفتم شاید باحرفام ناراحتت کردم حالا ببین من اگه چیزی میگم دلیلش این نیست که نمیفهممت واسه اینه که هیچی ازت نمیدونم!
اینم به این معنیه که به عنوان یه دوست ناراحتیت برام ناچیزیا بی اهمیت نیست!
بهرحال خوشحالم که خوبی!خوبی دیگه،مگه نه؟؟
خوبه که سرت شلوغه وسرگرمی امیدوارم دلگرمم باشی؟!
فعلأ شب بخیر متفکر!!!

سلام
کیییییییییییییییی؟

من منظور بدی نداشتم، البته اگه متن کاملش رو بخونی بهتره، خودمم نخونده بودم، کوروش جان که گفتن مال کاروست، رفتم سرچ کردم متن کاملش رو پیدا کردم، خیلی قشنگ بود (اسمش هست کفرنامه کارو)
ارزش خوندن دارد.

اینکه اشتباهاتمون رو میندازیم گردن تقدیر خوبه دیگه!!!!

من همیشه خیلی .........
نترس بادمجان بم آفت ندارد
من خیلی کم پیش میاد که نارحت بشم، اگه هم نارحت بشم میگم اهل تعارف نیستم، خیالت راحت
چرا حرف تو دهن من میندازی؟؟؟؟؟؟ کی گفتم خوبم؟؟؟؟ دارم سعی میکنم که خوب باشم، یعنی بیخیال دنیا بشم هرچه بیشتر به غم و غصه فکر کنی بیشتر سراغت میان(قانون جذب)

نه اتفاقا خیلی تنهام و سرمم خلوته، چند روزی بود میرفتم کلاس گواهینامه

روزگارت به خیر و شادی

کوروش چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:45 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

مرسی

کوروش جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

تا تو با منی زمانه با من است
بخت و کام جاودانه با من است
تو بهار دلکشی و من چو باغ
شور و شوق صد جوانه با من است
یاد دلنشینت ای امید جان
هر کجا روم روانه با من است
ناز نوشخند صبح اگر توراست
شور گریه ی شبانه با من است
برگ عیش و جام و چنگ اگرچه نیست
رقص و مستی و ترانه با من است
گفتمش مراد من به خنده گفت
لابه از تو و بهانه با من است
گفتمش من آن سمند سرکشم
خنده زد که تازیانه با من است
هر کسش گرفته دامن نیاز
ناز چشمش این میانه با من است
خواب نازت ای پری ز سر پرید
شب خوشت که شب فسانه با من است

مرسی برادر عزیز
زیبا و دلنشین بود


کوروش شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:54 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com/


افسانه ی عشق را بر دیواره ی آثار باستانی نوشتند. هر که دید . گفت:قصه ی زندگی من است.

تنهائی حکایت غروب هست و شکوه و مویه های درختی تنها به هنگام بازگشت پرنده گان به لانه


(کوروش)

ولی تنهایی قصه زندگی من است

مرسی برادر عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد